- Status:
Aktualne
- Rodzaj:
Stacjonarne
- Data wydarzenia:
09-10-18
- Miasto:
Warszawa
- Ilość dni:
1
A.Sobczyk i Współpracownicy – Kancelaria Radcy Prawnego wspólnie z Konfederacją Lewiatan zapraszają na szkolenie w ramach cyklu Akademia Lewiatana
Cele szkolenia jest przedstawienie aktualizacji w zakresie zmieniających się przepisów prawa pracy i ich realnego wpływu na działania pracodawców m.in. w zakresie prowadzenia akt osobowych czy zmian związanych z przetwarzaniem danych osobowych w zatrudnieniu. Poruszony zostanie także prezydencki projekt dotyczący kwestii mobbingu i dyskryminacji.
9 października 2018 r., Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
PROWADZĄCY:
- Janusz Zagrobelny Radca Prawny w Kancelarii A.Sobczyk i Współpracownicy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego prowadzonej przez Wykładowców z CUA, Columbus School of Law we współpracy z UJ, Doktorant na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Z Kancelarią związany od 2012 roku. Pomaga pracodawcom w tworzeniu wewnętrznych aktów prawa zakładowego. Reprezentuje przedsiębiorstwa w sporach sądowych związanych z prawem pracy oraz prawem ubezpieczeń społecznych, w tym przede wszystkim w sprawach związanych oskładkowaniem różnych form zatrudnienia. Pomaga pracodawcom we współpracy z reprezentacją pracowniczą, w szczególności ze związkami zawodowymi, radami pracowników oraz przedstawicielami załogi. Przygotowuje dla Klientów dokumentacje związaną z nawiązaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy. Zajmuje się sprawami o charakterze transgranicznym związanymi z prawem pracy dotyczącymi m.in. delegowania pracowników na terytorium Unii Europejskiej i poza jej terytorium. W zakresie jego specjalizacji znajduje się szeroko rozumiane prawo karne, co pozwala na precyzyjne opiniowanie spraw z pogranicza prawa pracy i prawa karnego, m.in. w zakresie odpowiedzialności wykroczeniowej i karnej pracodawców i osób działających za pracodawcę.
Program szkolenia:
- 9:30-10:00
Rejestracja, kawa powitalna
- 10:00-11:00
Zmiany w dokumentowaniu zatrudnienia
- Prowadzenie akt osobowych w formie elektronicznej
- Procedura umożliwiająca skrócenie okresu przechowywania akt osobowych do 10 lat
- Nowa część C akt osobowych – dokumenty związane z czasem pracy
- Nowy wzór świadectwa pracy i regulacje z nim związane
- Elektroniczne zwolnienia lekarskie
- 11:00-11:20
Przerwa kawowa
- 11:20-12:40
Wynagrodzenie, jego oskładkowanie i świadczenia pracownicze po zmianach
- Nowe obowiązki dokumentacyjne związane ze zmianą formy wypłaty wynagrodzenia
- Likwidacja limitu składek ZUS – możliwość optymalizacji
- Obliczanie kosztów 50% w odniesieniu do pracowników pracujących twórczo – po 1 stycznia 2018 r.
- Zmiany w ZFŚS oraz zmiany w przepisach emerytalnych od 1 października 2017 r.
- 12:40-13:00
Poczęstunek
- 13:00-15:00
Pozostałe zmiany wpływające na obowiązki pracodwaców
- Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców
- Ochrona przed emerytalna w okresie przejściowym po obniżeniu wieku emerytalnego
- Prezydencki projekt nowelizacji kodeksu pracy dot. mobbingu i dyskryminacji
- Dane osobowe przetwarzane w zatrudnieniu – monitoring, kontrola poczty elektronicznej pracowników
Serdecznie zapraszamy!
Rejestracja on-line
Jakość
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Dołącz do nas
Kto może być członkiem?
Członkiem PIFS może być przedsiębiorca, którego przedmiotem działania jest świadczenie usług rozwojowych. Są wśród nas mali i duzi, początkujący i doświadczeni, firmy szkoleniowe, uczelnie, organizacje pozarządowe, firmy doradcze, zajmujące się coachingiem czy e-learningiem, o pełnym przekroju tematycznym i form – bardzo się cieszymy tą różnorodnością, to nam daje możliwość konfrontacji różnych perspektyw i zmusza do poszerzenia horyzontów. Czekamy również na Ciebie.
Procedura jest bardzo prosta:
- Już dzisiaj wypełnij formularz na dole strony
- Prześlemy do Ciebie deklarację przystąpienia do PIFS
- Uzupełnij ją, sprawdź, czy jest poprawna – w szczególności czy poprawnie jest wskazany sposób usankcjonowania zakresu Twojej działalności dotyczącej szkoleń czy doradztwa (PKD wskazany w KRS/CEIDG, statut lub uchwała władz). W szczególnych przypadkach, jeśli zakres Twojej działalności gospodarczej nie jest informacją ogólnodostępną (KRS/CEIDG/statut na stronie www) lub niedawno uległ zmianie, możliwe, że poprosimy Cię o przesłanie nam stosownego dokumentu
- Podpisz (zgodnie z zasadami reprezentacji Twojej instytucji) i wyślij do nas skan deklaracji na adres biuro@pifs.org.pl
- Opłać wpisowe w oparciu o otrzymaną notę statutową z adresu biuro@pifs.org.pl
- Poczekaj kilka dni na decyzję Zarządu PIFS, Biuro Izby poinformuje Cię o zakończeniu procedury i prześle certyfikat potwierdzający dołączenie do Izby
…i gotowe.
Co dalej?
- Poinformuj swoich klientów i partnerów, że dołączyłeś do prestiżowego grona firm świadczących usługi rozwojowe, które stosują wysokie standardy jakościowe określone w Kodeksie Dobrych Praktyk PIFS, myślą o rozwoju własnej organizacji i promują uczenie się przez całe życie, prowadzą do rozwoju jednostek, grup lub organizacji
- Załóż konto na strefie strony www dostępnej tylko dla członków i korzystaj z jej zasobów - bazy wiedzy, repozytorium webinarów, ogłoszeń itd., dołącz do Grupy Zamkniętej na FB
- Śledź korespondencję z Izby - będziemy Ci przesyłać newsletter oraz inne ważne informacje, m.in. zaproszenia na wydarzenia organizowane przez PIFS lub rekomendowane przez nas imprezy Partnerów - networkingi z członkami biznesowymi, szkolenia i warsztaty
- Przejrzyj listę tematów webinarów dla członków, bardzo prawdopodobne, że znajdziesz tam interesujące Cię tematy
- Jeśli jeszcze nie posiadasz branżowego certyfikatu jakości potwierdzającego wdrożony system zarządzania jakością SUS 2.0, na stronie sus.pifs.org.pl pobierz treść standardu, przeanalizuj go, przeprowadź samoocenę, pobierz i wypełnij zgłoszenie na audyt Dekry – nie zapomnij wskazać, że jesteś członkiem PIFS, a otrzymasz 1000 zł rabatu
- Śledź kalendarz wydarzeń, uczestnicz w spotkaniach regionalnych, poznawaj właścicieli i managerów innych firm z branży, wymieniaj się z nimi doświadczeniami i know-how
Składka za pełny rok to jedynie 1800 zł brutto, do tego płatne w 2 ratach + jednorazowe „wpisowe” 500 zł
Chcę wstąpić do PIFS