Bardzo dziękujemy za udział w konferencji OD INDYWIDUALIZMU DO WSPÓLNOTY KULTURA UCZENIA SIĘ W ORGANIZACJACH, organizowanej przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych To dla nas bardzo ważne, że podjęliście Państwo temat uczenia się w organizacjach.
Podczas konferencji rozmawialiśmy o starym paradygmacie, uczeniu się systemu jako całości oraz praktycznych aspektach budowania kultury uczenia się w organizacjach.
Piotr Piasecki, prezes PiFS, omówił stary paradygmat uczenia się - czym jest i jakie ryzyka się z nim łączą. Przechodząc przez ewolucji modeli organizacyjnych, zwrócił uwagę na aktualne zjawisko - konkurowania w jednorodności i jak wychodząc konkurowania zacząć współpracę różnorodności?
Wystąpienie Iwony Sołtysińskiej, dyrektor merytorycznej Wszechnicy UJ, dotyczyło kultury uczenia w praktyce. Wychodząc od koncepcji organizacji uczącej się, poprzez kulturę uczenia się jako wycinek kultury organizacyjnej, do poszczególnych wymiarów środowiska sprzyjającego uczeniu się.
Dyskusja panelowa dostarczyła różnych perspektyw, mamy nadzieję, że była także źródłem inspiracji jak współtworzyć kulturę uczenia się. Bardzo dziękujemy naszym Panelistom, dyskusję współtworzyli:
- Stanisława Zwijacz - Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego MEN
- Katarzyna Piwowarczyk - Country Marketing Manager IKEA
- Joanna Bednarska - People Development and D&I Manager, Polska, Mondi
- Bartłomiej Brach - Antropolog organizacji, doktor nauk o zarządzaniu, Wykładowca Wydziału Socjologii UW
- Jacek Jakubowski - Grupa TROP, Przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
- Prowadzący Iwona Sołtysińska i Piotr Piasecki
GRANTODAWCY PROJEKTU:
PARTNERZY PROJEKTU:
Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania o wartości 114 639,50 euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
-
Celem projektu jest:
-
1. Nabycie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji, tworzenia zintegrowanego środowiska uczenia się oraz budowania kultury jakości w usługach edukacyjnych przez 10 przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji partnerskich dzięki wizycie studyjnej w Oslo oraz wspólnemu opracowaniu produktów edukacyjnych opracowanie we współpracy z IDN i PIFS produktów skierowanych do edukatorów, wspierających rozwój kultury jakości oraz rozwój paradygmatu humanistycznego w uczeniu się.
-
2. Zacieśnienie współpracy z WUJ i IDN w celu tworzenia ekosystemu wsparcia organizacji sektora edukacji w zmianie kultury organizacyjnej, podejmowaniu nowego paradygmatu uczenia się sprzyjającego włączeniu społecznemu oraz integracji oferowanych usług realizowanych w różnych formach.
Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania z budżetu Rzeczpospolitej Polskiej, stanowiącego 15% wartości dofinansowania tj. 20 230,50 euro.